Mida Pidada silmas suverehvide valikul

Suverehve peaks kasutama kui temperatuur on üle +7 kraadi. Tänu spetsiaalsetele rehvimustrile ja rehvisegule tagavad suverehvid märjal ja kuival teel maksimaalse haarduvuse, hea juhitavuse kurvides, ja kõrgetel suvetemperatuuridel optimaalse läbisõidu. Suverehvides on vähem lamelle ja sooni ning nende turvisemuster on võrreldes talverehvidega erinev. Suverehvid on disainitud nii, et nad tagaks tõhusa vee eemalejuhtimise teega kokkupuutuvalt rehvipinnalt, aidates vältida vesiliugu sattumist.

Miks on oluline sõita suvel suverehvidega, mitte lamellrehvidega?

Kui suvine plaanitav läbisõit on rohkem kui 4000 km, siis soovitame siiski suverehve kasutada. Lamellrehvidega sõites pikeneb sõiduki pidurdusteekond, suureneb salongimüra ja kütusekulu. Suvisel kuival teekattel sõites kuluvad lamellrehvid üsna kiiresti, seega on nende eluiga lühem, kui suverehvidel.

Mida kuumem ilm, seda kehvemaks muutub pehmest kummisegust valmistatud lamellrehvide haardumine ning see muudab autosõidu ohtlikuks ja ettearvamatuks.

Rehvitestidega on tõestatud, et kui talverehvidega sõitev auto pidurdab märjal teel kiiruselt 80 km/h (õhutemperatuur 11 -26°C), pikeneb pidurdusmaa täielikult pidama saamiseks suverehvidega võrreldes 4 meetrit, 100 km/h on pidurdusmaa juba kuni 6 m pikem.

7 soojakraadi juures hakkab talverehvide  koostis kiiremini kuluma, väheneb täpsus ning suureneb kütusekulu, suureneb veerevtakistus ja müra. 

Ajakiri Tehnikamaailm viis läbi ka testi, kus võrreldi suvistes tingimustes uue, natuke kasutatud ja lubatud kulumise piiril oleva suverehvi omadusi lamellrehvidega. Tulemus, lubatud piirini kulunud suverehv pidurdas märjal pinnal tunduvalt paremini kui uus lamell.

Kas suverehvidega saaks sõita talvel?

Seda ei soovita mingil juhul, sest miinuskraadidel muutub rehv kõvaks, haarduvus teepinnaga lakkab, turvisemuster ei saa lumise teepinnaga hakkama ja auto muutub mittejuhitavaks. Suverehvid on oma olemuselt üsna jäigad, et suvisel kuival teekattel hästi haarduda ning kurvis mitte läbi painduda. Kui temperatuur on alla 7 kraadi, muutuvad rehvid veelgi jäigemaks ning rehvi haakumine teekattega üha kehvemaks.